Hírek : Papírforma Ferrari-dupla Franciaországban |
Papírforma Ferrari-dupla Franciaországban
2008.06.22. 20:41
A Francia Nagydíj előtt minden jel arra utalt, hogy a Ferrari könnyedén kettős győzelmet arathat. Az olaszok igazolták is a papírformát, senkitől sem zavartatva begyűjtötték az első két helyet. Elsőként Felipe Massát intették le, a műszaki problémával is küzdő Kimi Räikkönen előtt. Jarno Trulli állhatott még fel a dobogóra.
A futam előtt néhány órával esett az eső Magny-Cours-ban, de a rajtra már száraz aszfalton került sor. A garázsokban azonban nem volt érdemes túl messzire elpakolni a vizes pályára való gumigarnitúrákat, hiszen az ég be volt borulva, és az előrejelzések szerint a rajtot követően fél órán belül eső volt várható.
Mint arról menet közben mi is beszámoltunk, a kvalifikáció után Hamilton és Rosberg kanadai 10 helyes rajtbüntetése, majd Kovalainen (feltartás) és Barrichello (váltócsere) hátrasorolása miatt többször is módosult a rajtrács.
A rajtnál a két Ferrari puskagolyóként lőtt ki, Kimi Räikkönen megtartotta vezető helyét, sőt fokozatosan szakította le maga mögött csapattársát, Felipe Massát.
A 3. helyről induló Fernando Alonsót Jarno Trulli és Robert Kubica is megelőzte, ám a spanyol hamarosan visszaelőzte a lengyelt.
A mezőny második feléből, a 13. helyről startoló Lewis Hamilton ellentmondást nem tűrően, olykor a bukóteret is kihasználva kezdte meg a felzárkózást. A McLaren versenyzője néhány kör elteltével már csapattársa, Heikki Kovalainen mögött volt, a finn nagyon könnyedén elengedte márkatársát.
A felzárkózási folyamat Hamilton számára a 9. helynél azonban megakadt, az előtte haladó Nelsinho Piquet ugyanis remekül tartotta magát a hazai földön eddig kiválóan szereplő Renault-val.
Az élen Räikkönen és Massa senkitől sem zavartatva rótta a köröket. A brazil mögött Trulli 10 kör alatt jó 10 másodperces hátrányt szedett össze, a Ferrari fölénye tehát megkérdőjelezhetetlen volt.
Lewis Hamilton számára azonban újabb rossz fordulatot vett a Francia Nagydíj. A brit a rajt után Sebastian Vettel megelőzése után a bukótérbe sodródott, onnan tért vissza a pályára, a versenybírók ezt pedig szabálytalan manővernek minősítették. A mclarenes pilóta bokszutca-áthajtásos büntetést kapott, így újra elfoglalhatta kiindulási pozícióját, a 13. helyet.
Az első tervezett bokszkiállást (Jenson Button orrkúpcserére tért be szerelőihez) Fernando Alonso hajtotta végre, a spanyol autója volt tehát a legkönnyebb a mezőnyben. A 20. kör környékén azonban megélénkült az élet a garázsok előtt, 3-4 körön belül a komplett élmezőny kiállt szervizelni.
Massa két körrel később állt ki, mint Räikkönen, de forgalomba került, így nem tudta csökkenteni a hátrányát csapattársával szemben.
Webber a célegyenesre ráfordító kanyarban jó reflexszel fogta meg a Red Bull Racing RB4-esét, amelynek hátulja kitört. Azt ausztrál a kiesést tehát megúszta, de 7. helyét elvesztette, Fernando Alonso ellépett mellette.
Nelsinho Piquet remekül tartotta maga mögött a másik McLarent, Kovalainent is, és egyszerre voltak a bokszban is, de onnan a brazil nem tudott idejében kigyorsítani, és a finn könnyedén megelőzte őt. Az egyébként nagyszerű versenyt futó brazil viszont gyorsan megelőzte a kissé elmélázó Timo Glockot, így továbbra is pontszerző helyen haladhatott.
Időközben Button feladta a Francia Nagydíjat a bokszban, de a verseny felénél a hondás volt az egyetlen kieső.
Féltávnál Kimi Räikkönen drasztikusan belassult, valami műszaki probléma léphetett fel a címvédőnél. Felipe Massa meg is érkezett kollégájára, sőt meg is előzte a finnt. A tévéközvetítés egy közeli felvételén látható volt, amint a Ferrari jobb oldali kipufogójának vége lifegett a levegőben. Räikkönen egyre inkább lemaradt Massa mögött, sőt a mögötte 20 másodperces hátrányban Trulli folyamatosan 1 másodperccel gyorsabb köröket tett meg.
Jó 20 körrel a 70 körös futam vége előtt a kétkiállásos taktikán lévők érkeztek utolsó szervizelésükre. A BMW-s Kubica rosszul jött ki ebből, ugyanis Kovalainen a lengyel elé jött vissza. A 3-5. helyen jó kis csata volt kialakulóban, ugyanis Trulli, Kovalainen és Kubica is lőtávolon belül volt egymás mögött. Pontszerző helyen autózott még Mark Webber és a két Renault, Alonso és Piquet is.
Már csak 14 kör volt hátra, amikor a pálya egyik részén enyhén esni kezdett. A köridők néhány másodperccel lassabbak lettek, ugyanis az ideális, felgumizott ív a kis eső miatt csúszni kezdett. Annyira viszont nem volt vizes az aszfalt, hogy esőgumit érdemes legyen feltetetni.
A már említett Trulli, Kovalainen és Kubica hármasban ütésváltásra is sor került, érthetően a dobogó legalsó fokára mindannyian igényt tartottak.
A pálya az utolsó néhány körre ismét felszáradt, és a sorrend már nem is változott a leintésig. A Ferrari kettős győzelemmel zárta a tökéletes francia hétvégét, bár valószínűleg a legtöbben fordított sorrendet vártak, de Massa nyerni tudott a kipufogórendszerének egy részét elhagyó Räikkönen előtt. A finn autójának hátsó része alaposan megrongálódott a kiszakadó kipufogó miatt.
A dobogó legalsó fokára végül a Toyota pilótája, Jarno Trulli állhatott fel, akit a hajrában óriási nyomás alatt tartott Kovalainen. Az olasz a 2005-ös Spanyol Nagydíjon pezsgőzhetett utoljára a pódiumon, akkor is harmadik lett.
A 4. helyet a büntetése miatt csak a 10. pozícióból induló Kovalainen szerezte meg, a McLaren így legalább nem zárta pont nélkül a hétvégét. Bár ez Lewis Hamilton számára valószínűleg sovány vigasz, a brit csak 10. lett, így Kanada után ezúttal is nulla ponttal zárt.
Robert Kubica csak ötödik lett, így a lengyel összetettben visszacsúszott a 2. helyre, Massa mögé, és Räikkönen elé. Mark Webber hatodik lett a Red Bull Racing autójával. Az utolsó két helyet pedig a Renault-k szerezték meg. Nem sokkal a leintés előtt Nelsinho Piquet megelőzte Fernando Alonsót, a brazil most szerezte meg első F1-es pontjait, szám szerint kettőt.
(forrás: f1hirek.hu)
|